sculpture for the mind@NAG

 |sculpture for the mind|în contextul NAG 

 

roxana ionescu, anca stătică, cezar stanciu

11-12 octombrie 2019 –

Cer Deschis- str. Faurului nr.18 ora 19

Sibiu

for English please scroll down

Proiectul iși propune să evidențieze, cu ajutorul celor trei artiști, prezenți în spațiul alternativ ”Cer Deschis” – Anca Stătică, Roxana Ionescu, Cezar Stanciu, esența procesului conceptual în trei forme diferite de abordare: cel al materialității
al tridimensionalului în arta contemporană,
al interdisciplinaritatii-
Artiștii ale căror creații s-au dezvoltat în mare parte în Cluj Napoca vor fi prezenți în Sibiu alături de lucrările lor.

Instalația de artă ”Sculpture for the Mind” a Roxanei Ionescu pune în formă prin elemente vizuale procesul de modelare a minții noastre. Lucrarea vine cu intenția declarată de a prezenta ideea ca a redirecționa valoarea și atenția noastră spre conștientizarea proceselor interne emoționale și spirituale produce sănăte mentală și emoțională.
Folosind metafora modelajului cu lut, instalația „Sculpture for the Mind” a parcurs deja 3 dezvoltări complete de conținut vizual. În primele două instalații, din seria  „Sculpture for the Mind”, modelajul concret surprins in fotografie avea un final ce aparține limbajului clasic al sculpturii: autoportretul.
Artista ne invită să devenim parte din lucrarea ei activând cu ajutorul imaginației proprii, metafora concret propusă de acesta realizâd astfel în mod particular tiparul de gestionare mentală a unui gând sau a unei emoții, a unei acțiuni etc. Procesul de modelare ce se întâmplă în fiecare clipă, deși clipele sunt efemere, este realizat prin intervenții interdisciplinare (litere, cuvinte) care se alătură materialului folosit in primele 2 serii ale lucrării „Sculpture for the Mind”
In instalația „Sculpture for the Mind no.4”, prezentată în premieră, potențialul modelajului este reevaluat, de aceasta, devenind lucrarea în sine.
Despre efemer vorbește și nisipul un element de bază al instalației ”Traces” al artistei Anca Stătică,
”La fel cum urmele de dans nu lasă o consistenta fizica, fiecare “miscare” a noastra aici pe pamant creeaza o atmosfera, și lasă o urmă imaterială, imprimată în memoria noastra. La fel cum lucrările sunt conturate și puse in evidenta de lumina, si mișcarile noastre sunt stocate și evidentiate de de o sursa care transcede materialul. ”
Efemerul este surprins pe panourile lucrate de Cezar Stanciu prin spontaneitatea urmelor lasate in construcții gestuale de tușe. In cuvintele lui Cezar Stanciu, acesta descrie:
”Raportându-mă la portret doar ca proporție, abstractizând zone, lăsând accidente să se întâmple, folosind tuşe groase/ subțiri, consistente/fluide, invit privitorul să traducă povestea ascunsă a fizionomiei portretului, lăsând intuiția să își servească rolul..”

EN

The show brings to the public the essence of the conceptual state in the contemporary art pieces selected – in three different embodiment proposed by the folowing artists: Roxana Ionescu, Anca Stătică, Cezar Stanciu

– the 3D resolved in an contemporary language,

-the interdisciplinary factor present in their works as part of the process where the artist develops the specifics of visual identity for his work,

and last but not least the difference in use texture wise that the visual language chosen by each artist requires.

”Perceptions & emotions sculpt and form the mind, moments that pass thru becoming and forming permanent structures in our DNA” is the concept explored in the installation Sculpture for the Mind no.4 that Roxana Ionescu presents. She uses visual elements to underline the ephemeral, the transient side of actions that we rely pay little attention to. She aims to redirect the public`s attention thru the metaphor contained in the visual gestures of modeling clay, towards their own sensations perceived while dealing with emotions, thoughts, hearts or actions. With this she is inviting the viewer to use their imagination in a redemptive way becoming an active part of the installation.  

Similar ideas in a very different visual context of action and ephemerity is captured by the sand present in the ”Traces„ installation by Anca Stătică.

Just as the traces of a dance have no physical consistency, every “movement” that we make here on earth creates an atmosphere and it leaves behind an immaterial trace, engraved in our memory. Just as the works are outlined by the light, our movements are stored and highlighted by a source that transcends the material and our own ephemerity.”

This comes as a common denominator also for Cezar Stanciu”s works in a very different visual language that uses the spontaneity of brush strokes:

I relate to the portrait just as a proportion, creating abstract areas, letting accidents happen, using thick or thin, consistent/fluid strokes, I invite the viewer to translate the hidden physionomy of the portrait, letting intuition have its way ..

 

11-12 octombrie 2019 –

Cer deschis- str. Faurului nr.18 ora 19

Sibiu

Mulțumim pritenilor și partenerilor culturali care au contribuit  la prezentul eveniment!

RPS
———————- 
 

S.C. Urbana S.A. SIBIU
 
———————-
 
Sorin Boica

———————-

NAG square 300px

%d bloggers like this: